fredag 26. desember 2008

Hvordan lagre bloggarkivet på egen side - og lage link til siden på en egen knapp i sidemenyen.

Jeg irriterer meg over at listen over bloggarkivet mitt er så lang og tar opp så mye plass i sidemenyen. Derfor ble jeg veldig glad da jeg fant en oppskrift på hvordan jeg kan lage en egen side, som er navigerbar i stedet. Oppskriften fant jeg her.

Jeg skal prøve å forklare hvordan det funker:
Først åpnet jeg redigert HTML og limte inn koden slik det står angitt på siden.

Deretter opprettet jeg en ny post der jeg skrev inn hele teksten som står forklart lenger nede på siden. Pass på at du står i rediger HTML når du limer dette inn. Deretter laget jeg en ny gadget under HTML/Javaskript - limte inn koden for å opprette knapp og limte inn url til posten. Oppskrift på å lage slike knapper finner du her.

Tidligere har jeg lagt inn en kode for hvordan jeg skal åpne linker i eget vindu . Jeg oppdaget at funksjonene i arkivsiden ikke fungerte da så denne måtte jeg slette igjen.

Her kan du se hvordan min side fungerer og ser ut. Du kan gjerne kopiere det jeg har skrevet.


Ingen kommentarer: